Sari la conținut

YAA Business School Ediția a V-a

  • de

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ align_self=”auto” content_layout=”column” align_content=”flex-start” content_wrap=”wrap” spacing=”yes” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” background_image_id=”” type_medium=”” type_small=”” order_medium=”0″ order_small=”0″ spacing_left_medium=”” spacing_right_medium=”” spacing_left_small=”” spacing_right_small=”” spacing_left=”” spacing_right=”” margin_top_medium=”” margin_bottom_medium=”” margin_top_small=”” margin_bottom_small=”” margin_top=”80px” margin_bottom=”0px” padding_top_medium=”” padding_right_medium=”” padding_bottom_medium=”” padding_left_medium=”” padding_top_small=”” padding_right_small=”” padding_bottom_small=”” padding_left_small=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” hover_type=”none” border_sizes_top=”” border_sizes_right=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_color=”” border_style=”solid” border_radius_top_left=”” border_radius_top_right=”” border_radius_bottom_right=”” border_radius_bottom_left=”” box_shadow=”no” box_shadow_vertical=”” box_shadow_horizontal=”” box_shadow_blur=”0″ box_shadow_spread=”0″ box_shadow_color=”” box_shadow_style=”” background_type=”single” gradient_start_color=”” gradient_end_color=”” gradient_start_position=”0″ gradient_end_position=”100″ gradient_type=”linear” radial_direction=”center center” linear_angle=”180″ background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” background_blend_mode=”none” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_type=”regular” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″ last=”true” border_position=”all” first=”true” type=”1_1″][fusion_imageframe image_id=”1246|full” max_width=”” sticky_max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align_medium=”none” align_small=”none” align=”center” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://yaatimisoara.ro/wp-content/uploads/2020/08/IMG_20200817_180410.png[/fusion_imageframe][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” font_size=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

YAA Business School Ediția a V-a

#SâmbătaCuYAA #S6

Articol scris de Florin Margea, în colaborare cu Nicola Anamaria.

A cincea ediție a YAABS a avut un real succes. Ne-am bucurat să avem alături 121 de participanți, care și-au aratat entuziasmați interesul pentru evenimentul nostru.

Organizarea evenimentului

În formularul de înscriere participanții au fost întrebați ce anume i-a motivat să se înscrie la YAABS; ,, Dorința de cunoaștere , îmbunătățirea și fixarea informațiilor, dezvoltarea profesională cât și personală, interesul față de temele abordate’’ , au fost doar o parte din motivele înscrierii lor, ceea ce ne-a motivat să organizăm acest eveniment cu seriozitate și meticulozitate.

Dificultăți

Pandemia nu ne-a împiedicat să realizăm acest eveniment , am reușit să ne adaptăm noilor condiții, iar totul a decurs foarte bine.

Ca în orice proiect , ajungi să întâmpini dificultăți. Echipa de organizare a depus eforturi mari ca acest proiect să fie realizat cât mai eficient cu putință.

În acele momente dificile , stăteam toți câteva minute în liniște, apoi dintr-odată se auzea cineva care găsea soluția perfectă și uite așa reușeam să cooperăm unii cu ceilalți, și să aducem soluții pentru orice obstacol întâmpinat.

O dificultate tehnică, haioasă, pe care am întâmpinat-o, a fost momentul în care înscrierile participanților se repetau și de 20 de ori pentru o persoană. A fost extrem de amuzant pentru noi, însă asta ne-a demonstrat cât de mult își doreau să își asigure locul în eveniment.

Ce am învățat noi în cadrul YAABS ediția 5?

Am avut onoarea de a avea alături de noi profesioniști din diverse domenii economice, de la care am reușit să învățăm lucruri extrem de utile pentru viitorul nostru, pentru dezvoltarea carierei noastre viitoare, dar și pentru dezvoltarea noastră personală.

Vicepreședinte al filialei CECCAR Timiș dna. Zoița Stan , în cadrul webinarului ,,Expertize Contabile’’ ne-a prezentat cum decurge activitatea unui expert contabil și totodată am aflat parcursul academic și profesional al acestei onorabile funcții.

În cadrul webinarului ,, Idee. Fonduri Europene. Afacere de succes!’’ Anca și Ovidiu Nimigean, ne-au prezentat tot parcursul lor în demararea unei afaceri de succes cu ajutorul Fondurilor Europene. Am aflat modul de accesare al acestor fonduri, documentația necesară, dificultățile întâmpinate și soluțiile luate în acele momente.

Webinarul ,, What about taxes’’ susținut de Senior Manager, Alexandru Grecu a avut ca și scop prezentarea importanței fiscalității în viața unui contabil. Am învățat că aceste noțiuni fiscale trebuie să vină în completarea noțiunilor contabile, ușurând astfel munca unui contabil. Totodată pentru ca noi să înțelegem cât mai bine cum funcționează fiscalitatea alături de contabilitate, ne-a fost exemplificat modul de completare al Declarației 101 Impozit pe profit, preluând astfel date contabile din Balanța de Verificare.

,, Cuvântul, unealta convingerii,, a fost tema prezentată de către TOASTMASTERS INTERNATIONAL, un webinar extrem de captivant, care a avut ca și scop dezvoltarea noastră personală. Întrebările participanților nu au încetat să apară, deoarece în cadrul acestui webinar am învățat tehnici și metode pentru redactarea unui discurs cât și prezentarea acestuia în fața unui număr mare de oameni. Am primit tips&tricks legate de păstrarea atenției interlocutorului, modul de prezentare în fața unui public, și un aspect extrem de important, sfaturi legate de controlul emoțiilor.

În cadrul webinarului ,, Opinia de Audit’’ am aflat motivul modificării raportului de audit și ce beneficii a avut acest lucru.

Am discutat despre cerințele raportului de audit ,,Eu Audit Reform’’ & cerințele Reporting ISAS (revizuite) , având și o analiză comparativă a acestora. Key Audit Matter (KAM) a fost încă unul din subiectele parcurse la acest webinar, despre care am învățat unde și în ce situații se poate aplica.

Cu ajutorul webinarului ,, Auditul și tipologia misiunilor de asigurare și non-asigurare ‘’ am reușit să aflăm răspunsurile la toate curiozitățile noastre privind auditul. Ne-a fost prezentat rolul, misiunea și responsabilitățile unui auditor în munca pe care acesta o prestează. Misiunile de asigurare și non-asigurare au fost prezentate comparativ, în așa fel încât toți participanții să înțeleagă cât mai bine aceste tipuri de misiuni de audit.

,,Cum să aplici pentru jobul dorit’’ a fost webinarul care a stârnit curiozitatea tuturor participanților. Este foarte important să fii pregătit atunci când te prezinți la un interviu, dar și mai important este să ai răspunsurile potrivite, să ai un control asupra propriilor emoții și să ai un CV bine structurat. Toate sfaturile primite, ne-au pregătit pentru momentul în care vom avea interviul de angajare.

În cadrul webinarului ,,Tazz vs. Covid-19’’ ne-au fost prezentați pașii urmați în demararea unui nou tip  de afaceri la noi în țară, mai exact un serviciu de livrare al produselor într-un mod diferit față de celelalte firme de curierat. Serviciul acestei companii include livrarea atât a produselor eletronice sau electrocasnice cât și a produselor alimentare. Am învățat că un parteneriat trebuie ales înțelept, în așa fel încât ambele părți să aibă de câștigat în urma acestuia, iar acest lucru a fost posibil atunci când Tazz a decis să realizeze un parteneriat cu eMAG, serviciul lor reușind astfel să crească și mai mult pe piață.

,,ISA 240. Responsabilitatea auditorului cu privire la fraudă’’ a fost webinarul în urma căruia am învățat să facem diferența între fraudă și eroare.

Scopul ISA privind responsabilitatea auditorului de a avea în vedere fraudele și erorile a fost punctul de pornire a acestui webinar. Totodată am aflat care sunt factorii declanșatori ai fraudei dar și măsurile care sunt luate în combaterea acesteia. Procedurile de audit au fost un alt subiect care a fost abordat, pentru a înțelege mult mai bine activitatea pe care auditorul o desfășoară.

,,Stay safe in the On-line World’’ a fost webinarul cu care am încheiat a V-a edițe a YAA Business School. A fost un webinar interactiv unde întrebările nu au încetat să apară. Am descoperit amenințările și atacurile cibernetice care au loc în fiecare zi în rândul utlizatorilor dispozitivelor și desigur ne-au fost prezentate soluțiile cele mai adecvate pentru combaterea acestora. A fost webinarul la care am avut onoarea de a fi și moderator, lucru extrem de important pentru mine, deoarece sunt pasionat de subiecte care abordează securitatea dispozitivelor.

În final, aș dori să mulțumesc în numele YAA, participanților pentru dorința de implicare în acest proiect, setea de cunoaștere și curiozitatea care i-au determinat să participe la YAABS.

Totodată le mulțumim sponsorilor care ne susțin mereu inițiativele, partenerilor care și-au dedicat timpul pentru a ne împărtăși experiențele, sfaturile și cunoștințele acumulate pe tot parcursul carierei lor.

Pe această cale doresc să mulțumesc în numele asociației, Prof. Univ. Dr. , cenzor YAA, dl.  Ovidiu Constantin Bunget; Prof. Univ. Dr. , Prodecan al FEAA Timișoara, dna. Sîrghi Nicoleta, Anca Nimigean și Mariana Bulucea, fondatoarele YAA, persoane de suflet ale acestei organizații care neîncetat au fost alături de noi.

Aș vrea să le mulțumesc și colegilor mei pentru efortul depus în organizarea acestui eveniment, știu că nu a fost ușor, dar alături de voi s-au realizat cele mai frumoase proiecte, la fel ca și acesta.

Continuăm să progresăm , să organizăm și alte evenimente, să ne dezvoltăm, dar mai ales continuăm spre un viitor de succes ca YAA-iști, dedicați planurilor noastre.

Părerile participanților contează!!!

Feedback-ul participanților este extrem de important pentru noi și de aceea îmi doresc să împărtășesc cu voi câteva din părerile lor asupra YAABS5:

  1. Descrie cele mai interesante lucruri învățate la #YAABS5
  • ,,Am învățat cum sa mă pregatesc pentru interviuri, cum sa imi creez și susțin un discurs și mi-am pus la punct cunoștințele in domeniul economic.’’
  • ,,De-a lungul săptămânii in cadrul YAABS am avut parte de cele mai interesante webinarii care m-au captivat total si din care am învățat: cum sa alcătuiesc un discurs, sa fac un CV, am învățat multe despre societățile din Big4 si nu numai, despre cum sa fim in siguranța in mediul on-line si multe alte lucruri.’’
  • ,,Fondurile europene’’
  • ,,În primul rand, mi s-a părut foarte interesant webinarul cu expertize contabile, deoarece am învățat chestii pe care încă nu le cunoșteam, și anume diferența dintre un contabil și contabil expert, în al doilea rand, opinia de audit a fost pentru mine o experienta din care am învățat ce înseamnă cu adevărat un om cu experienta în acest domeniu și ușurința muncii atunci când îți place ceea ce faci!’’
  1. Ceva ce ai dori să ne spui, dar nu ai avut ocazia până acum:
  • ,,YAABS este o inițiativă deosebită, care sincer m-a făcut să fiu convinsă că mi-am ales domeniul de studii corect. Deci toate felicitările vreau să vi le transmit!’’
  • ,,Va multumesc pentru ocazia de a lua parte la webinarii sustinute de oameni importanti pe plan economic’’
  • ,,As dori sa va mulțumesc ca a-ți organizat și în acest an aceste webinarii,și chiar ma bucur ca am luat parte la aceste cursuri, m-am mai familiarizat cu acest domeniu fiind și primul an la facultate, m-ați ajutat sa mai scap de emoții.’’
  • ,,Anul trecut v-am descoperit, dar din cauza unui examen de mărire nu am putut participa la tabăra organizata de voi. Poate o sa am ocazia anul viitor. Sper! Faceți o treaba foarte bună, chiar sunteți o asociație în care se merită să fii voluntar. Zic asta pentru ca eu nu am facut parte din vreo asociație în acești 3 ani de licenta pentru ca am avut impresia ca nu ma regăsesc în acțiunile întreprinse.’’
  1. Ce anume te-a determinat să ne alegi pe noi pentru o astfel de experiență?
  • ,,Știu că toate edițiile YAABS au fost exceptionale, însă nu am putut participa la ele, iar acum cu partea online am putut să fiu alaturi de voi și să imi dezvolt cunoștințele și pe mine ca om.’’
  • ,,Faptul ca pe viitor vreau sa imi descjid un business si curiozitatea.’’
  • ,,Faptul ca sunt primul an la facultate la management și am considerat ca un astfel de curs m-ar ajuta sa înțeleg mai bine ceea ce am sa fac la facultate.’’
  • ,,Faptul ca am vrut sa fac ceva util cu timpul meu liber și nu am vrut sa ratez o ocazie ca aceasta.’’

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *