A

Time management

#SâmbătaCuYAA  #S25

Articol scris de Adriana Maria Chira și Miruna Cunțan

A

Timpul…de cele mai multe ori e prea scurt, din acest motiv apare întrebarea ,,Ce trebuie să fac pentru a avea mai mult timp?”. Ei bine, pentru un student, cel mai important aspect în acest sens este să știe cum să își gestioneze corect timpul, mai ales acum, în ,,plină” sesiune.

Câteva sfaturi pentru gestionarea corectă și, mai ales, eficientă a timpului sunt:

Stabilește corect obiectivele

Stabilește obiectivele care pot fi atinse și măsurate. Utilizează metoda SMART atunci când stabilești obiective. În esență, asigură-te că obiectivele setate sunt:

  • Specific
  • Measurable
  • Attainable
  • Relevant
  • Timely

Prioritizează cu atenție ceea ce ai de făcut

Prioritizează sarcinile bazate pe importanță și urgență; privește sarcinile zilnice și stabilește care sunt:

  • Important și urgent: efectuază imediat aceste sarcini.
  • Important dar nu urgent: decide când să efectuezi aceste sarcini.
  • Urgentă, dar nu importantă: procură-ți aceste sarcini, dacă este posibil.
  • Nu este urgent și nu este important: lasă-le deoparte pentru a le face mai târziu.

Setează o limită de timp pentru a finaliza o sarcină

Setarea constrângerilor de timp pentru îndeplinirea sarcinilor te ajută să fii mai concentrat și mai eficient. Spre exemplu, tu știi că ai un examen peste 3 zile și ai de învățat un anumit număr de cursuri. Cel mai relevant sfat ar fi să îți împarți materia în mod egal,  în funcție de zilele rămase la dispoziție, dar să nu uităm de fapt că ar trebui să respectăm programul propus de noi.

Ia o pauză între sarcini

Atunci când faci o mulțime de sarcini fără pauză, este mai greu să rămâi concentrat și motivat. Permite-ți o pauză între sarcini pentru a-ți limpezi mintea și a te reîmprospăta. Ia în considerare să tragi un pui de somn, să faci o scurtă plimbare sau să meditezi.

Organizează-te

Managementul timpului începe cu autodisciplina; în acest sens este util să știm cum ne petrecem de fapt timpul în decursul unei zile. Pentru acest lucru trebuie să ținem un jurnal de activitate, în care să notăm fiecare activitate în parte – fie că este vorba de cititul mail-urilor, o bârfă cu colega, servirea prânzului sau lucrul la un proiect. În plus, la fiecare activitate trebuie să notăm timpul petrecut și starea de spirit – energică, letargică, etc.

Sursă foto: https://www.thebalancesmb.com/time-management-tips-2947336

Elimină sarcinile/activitățile neesențiale

Este important să elimini activitățile sau sarcinile în exces. Descoperă ce este semnificativ și ce merită timpul tău. Eliminarea sarcinilor/activităților neesențiale îți eliberează mai mult programul pentru lucrurile cu adevărat importante.

Planifică din timp

Asigură-te că începi în fiecare zi cu o idee clară despre ce trebuie să faci – ce trebuie să faci în ACEA ZI. Ia în considerare o obișnuință ca la sfârșitul fiecărei zile de lucru, să mergi mai departe și să scrii lista de sarcini pentru următoarea zi de lucru.

Acum probabil te întrebi ce s-ar întâmpla dacă nu ai urma sfaturile de mai sus, așa că îți voi prezenta 3 consecințe:

  • Flux de lucru slab

Incapacitatea de a planifica din timp și de a respecta obiectivele înseamnă o eficiență redusă. De exemplu, dacă nu am ține cont de împărțirea materiei în funcție de numărul de zile, nu am reuși să învățăm tot până la examen.

  • Timp pierdut

Managementul deficitar al timpului are ca rezultat pierderea timpului. De exemplu, vorbind cu prietenii pe rețelele de socializare în timp ce efectuezi o sarcină, îți distrage atenția și pierzi timpul.

  • Pierderea controlului

Necunoscând care este următoarea sarcină, în timp realizezi că nu poți să atingi scopul pe care ți l-ai  propus în urmă cu mai mult timp. Spre exemplu, un student care studiază în regim  cu taxă, la începutul anului universitar își propune să fie mai silitor pentru a ocupa un loc la buget. În ciuda persiunii pe care studentul o are, acesta nu reușește să își atingă scopul, de aceea este bine să ne păstrăm calmul.

A

A

A

Așadar, în încheiere, în urma experienței noastre cu privire la gestionarea corectă a timpului, am observat că reduce ,,stresul”, avem mai mult timp la dispoziție, dar nu în ultimul rând, suntem mult mai aproape de obiectivul propus.