A

”Sesiune”-un adevărat rollercoaster emoțional 

#SâmbătaCuYAA  #S27

Articol scris de Andreea Gurin

Prima întrebare care îți vine în minte atunci când auzi cuvântul ”Sesiune” este: „Cât de grea poate să fi?”. Desigur că nu există un răspuns universal la aceasta, dar, cu siguranță, niciun student nu o să-ți spună că este ”floare la ureche”. Până la urmă, nicio mare bucurie nu vine fără efort.

Acum, pentru că am trecut prin prima sesiune din viață, cred că în sfârșit mă pot numi și eu ”student”, în adevăratul sens al cuvântului, și îmi pot expune opinia pe seama acestui subiect tabu.

sursa: https://giphy.com/gifs/percolategalactic-design-work-xT8pehpf3O4oUoS9W0?utm_source=iframe&utm_medium=embed&utm_campaign=Embeds&utm_term=https%3A%2F%2Fwww.clujlife.com%2F2020%2F07%2F02%2Fcum-a-fost-experienta-sesiunii-de-examene-online-pentru-echipa-clujlife%2F

Deși suntem o societate puternic digitalizată, nu suntem pregătiți nici psihic, nici tehnologic pentru a muta învățământul în mediul online. Cu toate acestea, pandemia COVID-19 a avut un impact fără precedent asupra tuturor domeniilor de activitate umană, prin urmare și  procesul de învățământ a avut ceva schimbări radicale de suferit.


Întrucât anul acesta învățământul nu s-a desfășurat face-to-face, evident că întrebarea: ”Cum vor avea loc examenele în timpul sesiunii?” s-a epuizat instantaneu, căci era logic că și aceasta va fi online. Cu toate acestea, ca și în cazul ”legii conservării energiei”, când ceva se consumă din actualitate, ea nu dispare, ci se transformă în mod echivalent din unele în altele. Astfel, fără ca să vrem, ne-am trezit în față cu noi semne de întrebare: „Ce fac dacă se pierde conexiunea la internet tocmai atunci când mă evaluează pe mine?”, „Ce va fi dacă platforma cade, dar cronometrul continua să meargă?” etc.


   În ceea ce privește experiența mea, ei bine, aș putea spune că noul element cu care a venit procesul de examinare, ”mediul online”, mi-a dat peste cap toate așteptările, ceea ce a făcut ca sesiunea să pară un adevărat rollercoaster emoțional. Aici nu vorbesc de nopțile nedormite în fața calculatorului și a sutelor de PDF-uri pe care le citeam și reciteam ca să fiu sigură că în dimineața următoare voi da tot ce e mai bun din mine, ci vorbesc de calvarul emoțional ce-l trăiam în momentul examenelor. Gândul că  oricând poate să se întrerupă conexiunea la internet sau că într-un moment dat laptop-ul va considera ”de bună-cuviință” că are nevoie de o pauză sau de un update nesolicitat, mă frământa necontenit și mă făcea să mă îngrijorez că rezultatele mele nu aveau să reflecte toată munca depusă pe parcursul semestrului. Însă cum spunea William Shakespeare: ”Totul e bine când se termină cu bine”. Prin urmare, deși am trecut printr-o încercare neobișnuită a vieții de student, cel mai important lucru este acela că am dus totul până la capăt.

Dacă vă întrebați cu ce gând am rămas, după o astfel de sesiune, ei bine, cu speranța că aceasta va fi prima și ultima sesiune susținută 100% online și cu recunoștință pentru acei oameni care, în toată această anormalitate, au încercat să facă această  experiență cât mai operantă.