Cum să ne pregătim corpul pentru vară?

#SâmbătaCuYAA  #S41

Articol scris de Lopatețchi Mădălina și Bodiu Lavinia-Anda

Pe toți ne înspăimântă gândul că se apropie vara, dar nu am depus efortul necesar pentru a avea abdomenul dorit, brațe și picioare tonifiate sau câteva kilograme în minus. Iată câteva sfaturi pe care noi vi le oferim:

În primul rând, trebuie să vă gestionați mai bine alimentația, astfel să vă asigurați că în fiecare zi vă luați nutrienții de care corpul are nevoie. După cum știți, 80% contează alimentația și 20% activitatea fizică. Astfel, trebuie să vă stabiliți un program alimentar sănătos și anume:

servirea a 3 mese pe zi: nu există mitul “dacă mănânc seara, mă îngraș”, deci scoateți-vă această idee din cap, pentru că, la orice oră ai mânca, corpul asimilează alimentele la fel.

exemple de mese cu nutrienți:

  • Dimineața- nu evitați să mâncați dimineața, deoarece constituie masa principală a zilei, din care ne luăm toată energia. Puteți să vă preparați în maximum 10 minute un mic dejun foarte bogat, cum ar fi: două ouă, șuncă, ridichi, roșii , brânză, ardei/omletă cu legume sau, dacă sunteți pe grabă, sunt de ajuns niște fulgi de ovăz cu iaurt, banane și o linguriță de miere.
  • Prânzul. Masa de prânz, bineînțeles, variază de la o zi la alta. Deseori, cel mai recomandat preparat este pui cu legume fierte și orez. Puteți încerca și legume la tigaie grill cu orice altă carne. Nu contează că într-o zi mănânci paste cu carne sau spanac cu ou, important e să vă asigurați că vă luați proteinele necesare.
  • Cel mai des, seara este recomandat să consumați o salată cu ton, fasole boabe, porumb, brânză, ouă, roșii, oțet balsamic. Scurt și la obiect cum, s-ar spune!
  • Snack-uri: Între mese, cel mai bine este să mâncați fructe, iar iubitorii de ciocolata pot înlocui ciocolata cu un baton proteic.

!Atenție! Nu contează în ce ordine mâncați mesele, (puteți mânca salată dimineața și seara fulgi de ovăz), atâta timp cât le mâncați.

A

Hidratare: Beți minimum 2 litri de apă pe zi. Nu doar că vă ajută să slăbiți, dar vă poate ameliora durerea de cap și duce la îmbunătățirea tenului și a pielii.

MyFitnessPal*: Evident, dacă vrem să slăbim, trebuie să reducem cantitatea, să evităm uleiurile, alimentele cu indice glicemic crescut, sucurile, fast-food-ul și foarte important sosurile din shaorma, burgeri etc. Nu spune nimeni că nu trebuie să mâncați deloc fast-food, dar să vă asigurați că reveniți la programul obișnuit după. MyFitnessPal este o aplicație în care vă puteți calcula în funcție de kilogramele dorite, cantitatea de calorii pe care trebuie o mâncați într-o zi. Este necesar cel puțin o dată să vă introduceți în aplicație tot ce mâncați într-o zi, iar astfel aplicația vă va spune dacă este suficient sau trebuie să micșorați/măriți cantitatea. Dacă ați făcut asta o data, este suficient încât să vă dați seama de cantitatea din restul zilelor

În al doilea rând, dacă vreți să vă și tonifiați, nu doar să slăbiți, este necesar să vă faceți un antrenament la sală sau acasă. Sunt destule 3-4 antrenamente pe săptămână a câte 45 de minute. Faceți exerciții care să cuprindă toate grupele de mușchi și variați antrenamentele între ele. De exemplu, într-o zi exerciții de hit, iar în altă zi exerciții pentru masă musculară. Important este să vă luați pauza de 1-2 minute între serii și să beți puțină apă.

Iar în final, factorul de care avem nevoie pentru a ajunge la rezultatul dorit, în două, trei luni și chiar mai multe, după caz, este să fim constanți! Cu toții avem zile în care n-avem chef de sport, sau să mâncăm sănătos, ne simțim rău, dar important e să revenim la stilul de viață obișnuit și să ne aducem aminte care este scopul nostru.

*YAA nu este sponsorizată de MyFitnessPal.