Alimente stimulatoare ale creierului

#SâmbataCuYAA  #S15

Articol scris de Diana Petrovan

Atunci când spui creier, te gândesti la un motor care nu se oprește niciodată. Chiar și atunci când  dormim, corpul nostru odihnindu-se, creierul ramâne treaz și activ. Este organul responsabil de gândire, mișcare, simțuri și multe alte funcții vitale pentru organism. Pentru toate aceste activități, creierul are nevoie de multă „hrană” pentru a efectua toate activitățile la care este supus. Aceasta vine sub formă de energie procurată din alimentele pe care le consumi. Prin urmare, fiecare produs pe care îl consumi are un efect direct asupra funcționării optime a creierului și a stării tale de spirit.

Așadar, noi îți recomandăm următoarele alimente pentru o bună funcționare a creierului tău:

1.  Nucile sunt cele mai răspândite în perioada aceasta, întrucât este sezonul lor. Acestea au un impact pozitiv asupra creierului, deoarece previn afecțiunile cardiace si apariția cancerului. Pe lângă impactul asupra creierului, nucile au și efecte pozitive și asupra psihicului, părului și unghiilor.

#staysafe and plant a walnut tree

2.  Uleiul de măsline, datorită conținutului mare de grăsimi sănătoase, este benefic pentru sistemul cardiovascular. De ce? Pentru că îmbunătățește saănătatea vaselor de sânge și ajută la gestinoarea coagulării sângelui.

3.  Ciocolata neagră, cât și pudra de cacao, conțin câțiva compuși care stimulează creierul, inclusiv cofeină și antioxidanți. Totodată, este și un stimulator al bunei dispoziții și poate îmbunătăți memoria.

Sfat: dacă te simți vreodată obosit, îți recomandăm să mănânci o bucățică de ciocolată pentru a-ți reactiva puterile. #chocolate

And now, something more colourful…

4.  Fructele de pădure sunt fără îndoială unele dintre cele mai sănătoase fructe din lume și se numără printre preferințele oricui. Acestea mențin o bună funcționare a arterelor, ajută în controlul greutății (datorită conținutului mic de zaharuri). Dintre toate fructele, zmeura, afinele și murele au cel mai mare conținut de antioxidanți, acestea ajutând la reducerea stresului și inflamației cronice.

Reține : mâncând fructe de pădure poți reduce riscul îmbolnăvirii de cancer.

Sugestie: sezonul rece îți recomandăm să bei din când în când o cană de ceai de fructe de pădure în timpul cursurilor pentru a te simți mai relaxat.

5.  Morcovii sunt cunoscuți de o perioadă lungă de timp ca fiind esențiali pentru sănătatea ochilor. Se pare că aceștia stimulează și creierul. Sunt asociați de către specialiști cu un risc mai scăzut de apariție ale afecțiunilor cardiovasculare și hipertensiunii. Totodată, morcovii contribuie și la scăderea nivelului de stres.

Morcovul este o legumă ideală și pentru gătit, se poate folosi în numeroase preparate, dar se poate folosi și pentru a face smoothie-uri, adevărate delicii.

Reminder: mănâncă zilnic un morcov pentru o mai bună sănătate a ochilor.